GMINA BŁONIE

oficjalny serwis Gminy Błonie
Strona główna - Gmina Błonie

Zadania Wydziału Planowania Przestrzennego


Zadania Wydziału

Do zadań Wydziału Planowania Przestrzennego należy:

w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego:

  1. przygotowywanie materiałów dla Rady Miejskiej dot.: zasadności przystąpienia do opracowywania planów, stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami studium, ustalenia niezbędnego zakresu prac planistycznych, celem podjęcia uchwał,
  2. przygotowywanie ogłoszeń do prasy i przez obwieszczenia o podjętych uchwałach, zawiadamianie właściwych instytucji i organów o podjętych uchwałach,
  3. sporządzanie wykazów opinii do projektów planu,
  4. przyjmowanie wniosków do planów i współpraca z autorami planu przy ich rozpatrywaniu,
  5. sporządzanie wykazów wniosków do planów,
  6. przygotowywanie (kompletowanie) dokumentów i uzgadnianie projektu planu z instytucjami i właściwymi organami,
  7. przygotowywanie ogłoszeń i obwieszczeń o wyłożeniu projektu planu do publicznego wglądu,
  8. przyjmowanie uwag do wyłożonego projektu oraz współpraca przy ich rozpatrywaniu z autorami planu,
  9. sporządzanie wykazów uzgodnień projektu planu,
  10. przygotowywanie dokumentacji planistycznej jako załączników do podjętych uchwał przez Radę Miejską o uchwaleniu planów,
  11. opiniowanie i uzgadnianie projektów planów zagospodarowania przestrzennego gmin sąsiednich,
  12. prowadzenie rejestru uchwał uchwalających miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego;

w zakresie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego:

  1. zakres czynności bardzo zbliżony jak w punkcie 1,
  2. opiniowanie projektów studium uwarunkowań gmin sąsiednich;

w zakresie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy:

  1. prowadzenie rejestru wpływających wniosków:
    • - o warunkach zabudowy,
    • - o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
  2. opracowywanie analiz:
    • - warunków i zasad zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy, wynikających z przepisów odrębnych,
    • - stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się lokalizację inwestycji;  
  3. uzgadnianie projektów decyzji z odpowiednimi instytucjami,
  4. wydawanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego,
  5. wydawanie decyzji o warunkach zabudowy,
  6. prowadzenie rejestru decyzji,
  7. przenoszenie decyzji o warunkach zabudowy na innego wnioskodawcę,
  8. wydawanie postanowień w sprawie zawieszenia postępowania administracyjnego dot. ustalenia warunków zabudowy,
  9. opiniowanie lokalizacji inwestycji, dla których nie wymaga się decyzji o ustaleniu lokalizacji tj. polegające na remoncie, montażu lub przebudowie, jeżeli nie powodują zmiany sposobu zagospodarowania terenu, i które nie wymagają pozwolenia na budowę

a ponadto:

  • wydawanie zaświadczeń o braku planów miejscowych na terenie miasta i gminy,
  • wydawanie wypisów i wyrysów z obowiązujących planów na terenie miasta i gminy,
  • opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości na podstawie przepisów odrębnych - współpraca z Wydziałem Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska,
  • przygotowywanie specyfikacji przetargowych dla Wydziału Zamówień Publicznych i uczestnictwo w przetargach na zadania związane z planowaniem przestrzennym,
  • współpraca z Wydziałem Finansowym - przygotowywanie danych do planu budżetu na odpowiednie lata,
  • udział w posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej dot.: planów zagospodarowania przestrzennego,
  • przygotowywanie sprawozdań kwartalnych, półrocznych i rocznych.
Ministerstwo Cyfryzacji
Projekt pt.:"Wzrost dostępności serwisów internetowych w Błoniu - szansą na przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu osób niepełnosprawnych" dofinansowany ze środków Ministra Cyfryzacji
Strona internetowa bez barier


Copyright © by Urząd Miejski w Błoniu 2015
Wszelkie prawa zastrzeżone.